Kształtowanie zdrowych nawyków w zakresie korzystania z internetu i urządzeń cyfrowych trzeba zacząć w domu. Dzieci uczą się przez obserwację – gdy widzą, że rodzice cały swój wolny czas spędzają przed ekranami urządzeń, same też nie będą chciały szukać innych aktywności. Zadbać o równowagę online–offline pomogą zasady, które ustalicie z domownikami. Co mogłoby znaleźć się w takim rodzinnym kontrakcie? W poradniku „Offline znaczy zdrowiej” znalazły się proponowane reguły, m.in.:CZYTAJ DALEJ →

By wyzwolić w uczniach drzemiące w nich pokłady kreatywności Samorząd Uczniowski ogłosił akcję DZIEŃ bez PLECAKA, która polegała na wymyśleniu nietypowego „nosidła” na podręczniki, zeszyty i przybory szkolne.CZYTAJ DALEJ →

Większość z nas polubiła wielozadaniowość (ang. multitasking), czyli wykonywanie różnych działań w tym samym czasie, z których każde wymaga naszej uwagi i koncentracji. Wymu­sza to konieczność dzielenia uwagi i utrzy­mywania koncentracji na wielu czynnościach równocześnie, a co za tym idzie – wymaga znacznie większego wysiłku umy­słowego.CZYTAJ DALEJ →

Już od wtorku uczniowie klasy 8a będą sprawdzali swoje umiejętności oraz wiedzę podczas Egzaminu ósmoklasisty. Jego harmonogram  przedstawia się następująco:CZYTAJ DALEJ →

Jak wszystkim wiadomo, nasz Patron, Mikołaj Kopernik, cenił wiedzę – i to różnorodną. Pasjonowała go astronomia, zagłębiał się w świat medycyny czy ekonomii. Pamiętając o tej jego fascynacji nauką, zachęcamy uczniów do sprawdzania się w rozmaitych konkursach, zarówno drużynowych, jak i indywidualnych, związanych z Kopernikiem oraz kosmosem.CZYTAJ DALEJ →

Ma wielkość małego kalafiora; waży ok. 1400 gramów, z czego dwie trzecie to woda; stanowi zaledwie 2 proc. masy całego ciała, mimo to  zużywa aż 20–30 proc. naszych zasobów energetycznych. Mózg –  narząd, który fascynował, fascynuje i będzie fascynował. Dlatego też po raz kolejny podczas Tygodnia Mózgu uczniowie naszej szkoły zagłębiali jego tajemnice, utrwalali budowę i funkcje. CZYTAJ DALEJ →