Tradycyjnie Festyn Jesienny obfitował w różnorodne konkurencje. Wielu uczestników imprezy postanowiło wziąć w nich udział. Najlepsi spośród startujących zostali nagrodzeni podczas apelu, który odbył się 03.10. 2023 r.CZYTAJ DALEJ →

Tegoroczne obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji będą odbywały się w dniach 2-6 października pod hasłem „Uczeń z dysleksją w cyfrowym świecie”.
W dniu 5 października, zgodnie z ustaleniami Europejskiego Towarzystwa Dysleksji, będzie szczególnie wyróżniony Dzień Świadomości Dysleksji. Zachęcamy do relacjonowania obchodów w swoich mediach i oznaczania ich hashtagiem #dyslexiaday.CZYTAJ DALEJ →

Co to jest afazja?

Afazja to zaburzenie neurologiczne, którego przyczynę stanowią nieprawidłowości w funkcjonowaniu lub uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego (ośrodków mowy w mózgu bądź połączeń nerwowych pomiędzy nimi).

Mowa u tych dzieci nie rozwija się wcale bądź też rozwija się ze znacznym opóźnieniem. Dziecko z afazją funkcjonuje jak człowiek rozmawiający z cudzoziemcami, których język zna bardzo słabo.

Nie jest zdolne do powiedzenia tego, co chce. Ma problemy ze znalezieniem właściwych słów i skonstruowaniem zdań, za pomocą których mogłoby zwerbalizować swoje myśli. Nie jest też w stanie zrozumieć, co mówią inni.

Pojmuje pojedyncze słowa, ale nie potrafi wychwycić sensu całej wypowiedzi. Dziecko z tym zaburzeniem powinno być objęte opieką neurologopedy oraz w razie potrzeby psychologa.

 

 

 

CZYTAJ DALEJ →

Dlaczego motyl jest symbolem Głuchych? Ile odmian języka migowego jest na świecie? Jakie gesty tworzą wyraz „szkoła”? Tego wszystkiego można się było dowiedzieć podczas obchodów Międzynarodowego Dnia Głuchych i Języka Migowego, CZYTAJ DALEJ →

Quizy, gustowne krawaty, sprawdzanie umiejętności tanecznych, a przede wszystkim radosna atmosfera – to znaki rozpoznawcze Dnia Chłopaka w SP42, przygotowanego przez Samorząd Uczniowski 🙂CZYTAJ DALEJ →

Celami projektu są:

  • uwrażliwienie na obecność i potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • rozwijanie empatii wobec osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • kształtowanie tolerancji wobec osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • likwidowanie uprzedzeń na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • przygotowanie do współuczestniczenia z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w życiu.